Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Gałczewie
-
Galeria
-
Statystyki
- Odwiedziny: 705910
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
Regulamin Rady Rodziców
Regulamin Rady Rodziców przy Publicznym Gimnazjum
im. Mikołaja Kopernika w Gałczewie
I. Postanowienia ogólne:
§ 1
- Rada rodziców, zwana dalej „radą” reprezentuje ogół rodziców uczniów Publicznego Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Gałczewie.
- 2. Rada działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu szkoły i niniejszego regulaminu.
§ 2
- Rada liczy tylu członków, ile jest oddziałów w szkole.
- Kadencja rady trwa rok.
- W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład rady.
- Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje rada w głosowaniu jawnym.
§3
Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco-doradczy.
II. Wybory do rady
§ 4
- Wybory do rady przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.
- Rodzice uczniów danego oddziału, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie radę oddziałową.
- Rada oddziałową powinna liczyć nie mniej niż 3 osoby. O liczebności rady oddziałowej decydują rodzice danego oddziału.
- Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice uczniów danego oddziału. Jednego ucznia może reprezentować w wyborach tylko jeden rodzic.
§ 5
Wybory rad oddziałowych przeprowadza komisja skrutacyjna wybrana w głosowaniu jawnym spośród uczestników zebrania. Do komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące do rady oddziałowej.
§ 6
Wybory odbywają się w głosowaniu jawnym na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w zebraniu.
§ 7
- Rada oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do rady rodziców szkoły.
- Na wniosek rodziców uczestniczących w zebraniu, przedstawiciela rady oddziałowej do rady rodziców szkoły może wybierać ogół rodziców uczestniczących w zebraniu, w głosowaniu tajnym, spośród wybranych członków rady oddziałowej.
§ 8
- Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składu rady i zwołanie pierwszego posiedzenia rady należy do obowiązków dyrektora.
- Pierwsze posiedzenie rady powinno odbyć się nie później niż 14 dni od terminu wyborów.
III. Władze rady
§ 9
Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego rady, zastępcę przewodniczącego, sekretarza i skarbnika.
§ 10
- Przewodniczący rady organizuje prace rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia rady, reprezentuje radę na zewnątrz.
- Zastępca przewodniczącego rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
- Sekretarz rady odpowiada za dokumentację rady i protokołowanie jej posiedzeń.
- Skarbnik rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonych przez radę.
IV. Posiedzenia rady
§ 11
- Posiedzenia rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, nie rzadziej niż raz na 2 miesiące.
- Posiedzenie rady mogą być również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu rady oraz na wniosek dyrektora, rady pedagogicznej lub samorządu uczniowskiego.
§ 12
- Przygotowanie posiedzenia rady jest obowiązkiem przewodniczącego. Członkowie rady, na 7 dni przed posiedzeniem, otrzymują projekt porządku obrad. Projekt porządku zamieszczony jest także na stronie internetowej szkoły.
- Posiedzenia rady prowadzone są przez przewodniczącego.
- W posiedzeniu rady może brać udział, z głosem doradczym, dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady.
- Posiedzenia rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków rady.
§ 13
- Posiedzenia rady są protokołowane.
- Protokoły posiedzeń rady są przyjmowane przez radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu rady.
V. Podejmowanie uchwał
§ 14
- Uchwały rady podejmowane są zwykle większością głosów, w głosowaniu jawnym.
- W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.
§ 15
Uchwały rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
§ 16
Opinie rady wydawane są w taki samym trybie jak uchwały.
VI. Prawa i obowiązki członków rady
§ 17
1. Członkowie rady mają prawo do:
- dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacja i przebiegiem procesu dydaktyczno-wychowaczo-opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych;
- wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły;
- głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez radę.
2. Członkowie rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach rady.
VII. Fundusze rady
§ 18
Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową szkoły.
§ 19
Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie rada w preliminarzu budżetowym.
§ 20
- Rada ma wydzielone konto bankowe.
- Środkami zgromadzonymi na koncie dysponuje rada poprzez dwie upoważnione osoby: przewodniczącego i skarbnika.
VIII. Postanowienia końcowe
§ 21
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.